Sağlıklı Bir Yılbaşı Sofrası Nasıl Olmalı?

GÜVEN SAĞLIK GRUBU

Paylaş:

Sağlıklı Bir Yılbaşı Sofrası Nasıl Olmalı?

Güven Çayyolu Cerrahi Tıp Merkezi Sağlıklı Beslenme ve Diyet Bölümünden Uzm. Dyt. Melis Bengisu Demirci, sağlıklı bir yılbaşı sofrası için önerilerde bulundu.

Sağlıklı Bir Yılbaşı Sofrası Nasıl Olmalı?

İçindekiler

“Yeni yıla umutla başlarken sağlıklı beslenme yine en önemli konularımızdan olacak”

 Koronavirüsün hayatımıza girişiyle birlikte güçlü bağışıklığın en önemli anahtarının sağlıklı beslenme olduğunu öğrendik. Yeni yıla umutla başlarken sağlıklı beslenme yine en önemli konularımızdan olacak.

“Yılbaşı gecesi bir yıl önceki düzeninizi kutladığınız bir gece de olabilir, yeni başlangıçların ilk günü de”

 Sağlıklı beslenme rutinini sürdürülebilir hale getirmek için bir yerden başlamak şart. Bu bir yıl önceki düzeninizi kutladığınız bir gece de olabilir, yeni başlangıçların ilk günü de. Eski yılı iyisiyle kötüsüyle, zaman zaman yapılan tatlı kaçamaklarla uğurluyoruz. 2021’in son gününde de yeni başlangıçlara hazırlanmak için sağlıklı bir sofra kurmalıyız.

Yeni yıl gecesinde sofranızı sağlıkla donatmak için öneriler:

  • Mükellef sofralar daima sağlıksız yiyeceklerden oluşmaz. Mevsim yeşilliklerden yapılmış salatanızı, antioksidan kapasitesi son derece yüksek olan nar ile renklendirebilirsiniz.
  • Soğuk kış günlerinde içimizi ısıtan ve mevsim sebzelerinin en kıymetlisi olan balkabağı çorbası tercih edebilir, üzerine sağlıklı yağlardan olan ay çekirdeği içi ile tatlı bir dokunuş yapabilirsiniz.
  • Sofraların baş tacı proteini, az yağlı ve iyi bir protein kaynağı olan hindiden yana kullanmakla beraber menünüze balık, tavuk ya da kırmızı et de ekleyebiliriz. Pişirme yöntemi olarak fırın, ızgara ya da haşlama yöntemini tercih etmek, sürdürülebilir beslenmenin temel taşlarından bir tanesi.
  • Gelelim diyetlerde daima aklımızda olan sıcak karbonhidratlara… Proteinin yanına Türk sofralarının olmazsa olmazı pilavlar, makarnalar, erişteler sıklıkla ve aşırı miktarda tüketilmediği sürece porsiyon kontrolü yapılarak tercih edilebilir. Sebzelerle zenginleştirilerek keyifli bir yardımcı ana yemek olabilirler.
  • Ana yemeklerde ihtiyacımız kadar besini tükettikten sonra tatlı hakkınızı bir porsiyon sütlü veya ev yapımı az şekerli bir tatlıdan ya da porsiyon kontrolüne dikkat ederek şerbetli bir tatlıdan yana kullanabilirsiniz.
  • İçecek tercihinde bulunmak gerekiyorsa, şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durmalı ya da sınırlı miktarda tüketmelisiniz. Asitli içecekler gibi boş enerji kaynaklarını tüketmemeye özen göstermelisiniz. Alkol tüketilecekse miktarına oldukça dikkat etmeli ve ertesi gün su tüketimini mümkün olduğunca artırmalısınız.

Kaliteli bir yaşam için sağlıklı beslenmeye dikkat edilmeli

Dünya Sağlık Örgütü’nün de belirttiği gibi gündem ne olursa olsun sağlıklı bir birey, mental ve fizyolojik açıdan iyi olan, bunun yanı sıra iyi beslenen ve ılımlı düzeyde egzersizi hayatının rutini haline getiren kişidir.

Bu nedenle;

  • Günlük su tüketiminin en az iki litre olmasına dikkat ederek,
  • Tuz tüketiminde aşırıya kaçmayarak,
  • Yağda kızarmış besinlerden uzak durarak,
  • Haftada en az 3 saat ılımlı bir egzersiz yaparak,
  • İhtiyacımız kadar yeterli ve dengeli beslenerek sağlıklı bir yaşamın adımlarını atabiliriz.

Hepimiz için sağlığın, mutluluğun ve huzurun eksik olmadığı harika bir yeni yıl diliyorum.

 

Sağlık Rehberi

Sağlık rehberimizden içerikler görüntüleyin.

Haber Bültenimize üye olun.

Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.

...

Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.


Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.

Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.