Sınav Öncesi Gençlere ve Ailelere Öneriler

GÜVEN SAĞLIK GRUBU

Paylaş:

Sınav Öncesi Gençlere ve Ailelere Öneriler

Sevgili gençler ve değerli ebeveynler; yıllarca büyük çaba ve emek verdiniz, bildiğiniz tüm doğruları yapmaya çalıştınız. Heyecanlı, endişeli ve stresli olmanız çok normal. Önemli olan bu duygu ve düşünceleri sağlıklı yönetebilmek.

Peki, bu süreci sağlıklı yönetebilmek için nelere dikkat etmelisiniz?

Güven Çayyolu Sağlıklı Yaşam Kampüsü Sağlıklı Yaşam Koçu ve Aile Danışmanı Hatice Bilgili sınava girecek öğrencilerin ve aileler için önerilerde bulundu.

Sınav Öncesi Gençlere ve Ailelere Öneriler

İçindekiler

“Ailenin kaygıdan uzak, sakin, olumlu yaklaşımı güvende hissettirir ve çocuğun rahatlamasına destek olur”

Ailenin sınav konusundaki tutumu, gençlerin sınava yaklaşımını direkt etkileyebilir. Ebeveynler sınav hakkındaki düşünce ve duygularını anlatırken yapıcı bir yaklaşımla iletişim kurmaya özen göstermeleri önemlidir. Ailenin kaygıdan uzak, sakin, olumlu yaklaşımı öğrenciyi güvende hissettirir ve rahatlamasına destek olur.

Aileler çocuklarının sınavdaki sonucunu ve performansını değil; sınava hazırlık sürecinde göstermiş olduğu çabasını ve emeğini gördüklerini dile getirilmelidir. Sonuç ne olursa olsun onu sevdikleri söylenip, hissettirilmelidir.

Zihnin düşünce diline özen gösterilmeli

Zihnimizin de bir düşünce dili vardır. Bu düşünce dilini, olumlu dil kalıbıyla kullanmak çok önemli. Özellikle sınav öncesi son birkaç günde stres ve kaygı artabilir. Bu da çok doğal bir durumdur. Kaygı ve endişeyi beslememek için olumsuz düşüncelerden ve özellikle kaygılı, endişeli kişilerden uzak durmaya özen gösterilmelidir.

Öğrenciler; sınavın nasıl geçeceği konusunda zihinde hikâyeler yazmak yerine, motive edici “Yapabilirim”, “Yeterince çalıştım”, “Başarabilirim” tarzında düşünce diliyle kendilerini destekleyebilir. Hayallerinde istedikleri gibi bir sınav süreci imgeleyebilir, ne de olsa zihin bunu yaşamış gibi kaydedecektir. Sınav öncesi ve sırasında nefes farkındalık çalışması ile rahatlama egzersizleri de çok işe yarayabilir.

“Sınav öncesinde ağır ve yağlı yiyecekler tüketilmemeli”

Sınav haftası ve özellikle sınavdan bir gün önce beslenme alışkanlığı değiştirilmemeli ve hazır yiyecekler tercih edilmemeli. Metabolizma olumsuz (ishal, kabızlık vb.) etkilenebilir. Fazla kalorili ağır ve yağlı yiyecekler tüketilmemeli. Düzenli ve dengeli beslenmeye özen gösterilmeli. Sınav sabahında kahvaltı, her zamanki gibi yapılmalı. Su tüketimine özen gösterilmeli. Su, kan dolaşımını rahatlatacak ve beynin kanla beslenmesini destekleyecektir. Sınav sınav esnasında su içilebilir. Ancak gereğinden fazla su tüketimi, sınav sırasında boşaltım ihtiyacını artırabilir.

Sınav haftası özellikle geç saatlere kadar oturulması ve geç kalkılması uygun değildir. Bu haftada sınav saatine uygun bir şekilde uyku düzeni oluşturulmaya özen gösterilmelidir. Sınav günü metal içermeyen ve rahat kıyafetler tercih edilmeli.

Sınavdan önceki gün dinlenmeye ve eğlenceli vakit geçirmeye ayrılmalıdır. “Sınav kötü geçerse ne yaparım?” gibi düşüncelerden uzak olunmalı; bu düşünceler sohbet konusu yapılmamalıdır. Çünkü henüz sınava girmediniz. Anda kalma farkındalığınızı koruyunuz. Kendinizi nasıl iyi hissediyorsanız, onları yapınız. Akraba, eş, dost, arkadaşlarla sınava 48 saat kala sınavda başarılar dileme gibi görüşmeleri yapmayınız. Bu görüşmeler heyecanınızın ve kaygınızın artmasına neden olabilir.

Sınav kılavuzu mutlaka okunmalı

İlk gün sınavı geçtikten sonra, o günün değerlendirilmesine takılmamalı. Çünkü bir sonraki günde yapılacak olan sınav motivasyonunu olumsuz etkileyebilir. Ayrıca moral bozukluğuna ve aile içinde tartışmalara zemin hazırlayabilir. Yine burada da dinlenme ve zihnin boşaltılması önemlidir.

Sınav kılavuzu mutlaka okunmalı ve sınava girme şartları gözden geçirilmelidir. Sınava girilecek okul önceden görülmelidir.

Üzerinde insülin pompası taşımak zorunda kalınan bir aparat varsa sınava giderken mutlaka heyet raporunun çıktısı alınmalıdır. Diyabetiniz varsa kan şekeri düşüklüğüne karşı şeker, meyve suyu ve ara öğün gibi destekleyici besinlerin yanınızda bulunması önemlidir. Ayrıca sınava girerken metal aksesuar, çanta, küpe, yüzük, anahtar, kolye gibi aksesuarlar kullanılmamalıdır.

Sevgili gençler, evet bu sınav kritik ve önemli, lakin son sınav değil. Hayatta sizler için önemli olan birçok aşama olacak. Sadece bu sınavda alacağınız puan, sizin gerçek değeriniz değil. Siz değerlisiniz ve önemlisiniz. Elinizden gelenin en iyisini ortaya koydunuz. Aileleriniz de ellerinden gelenin en iyisini yaptılar. Tüm kalbimle sizleri kutluyorum. Yaşam sonuçlar değil, bir süreçtir. Önemli olan bu yolda süreci nasıl yaşadığınızdır. Hepinizi tüm kalbimle kucaklıyorum…

Sağlık Rehberi

Sağlık rehberimizden içerikler görüntüleyin.

Haber Bültenimize üye olun.

Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.

...

Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.


Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.

Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına ilişkin aydınlatma metnimize buradan kişisel veri işleme envanteri ve kişisel verilerin korunması politikamıza ise buradan ulaşabilirsiniz.